sobota, 1 lutego 2014

Jakie powinny być żakiety dla wysokich kobiet ?

Kupiłam niedawno żakiet. Miał być uniwersalny czyli (prawie) do wszystkiego... do dżinsów, do spódniczki...
Żakiecik starsznie mi sie spodobał, bo dzięki swojej krótkości fajnie podkreslał kształ bioder.
Już w sklepie zastanawiałam się czy dobrze robię, bo rękawy wydawały mi się trochę krótkie. W domu przymierzyłam i mam teraz wielki orzech do zgryzienia, czy jako wysoka kobieta powinnam nosić tego typu żakiet ???


Jakie właściwie powinny być żakiety dla wysokich kobiet ?
Czy powinny być długie ? Czy raczej krótkie?

Długie mają tę przewagę, że ukrywają fałdki na brzuchu... lekką oponkę wokół talii... przykrywają niezapięty (z różnych powodów :) ) guzik od spodni czy spódnicy...
Krótkie z kolei podkreślają kształt figury, zwłaszcza bioder i jeśli założymy je do dżinsów lub fajnej spódniczki, to podkreślą pupę i kształ bioder...

Wszystkie te pozytywy żakietów mogą zostać zniweczone jeśli żakiet będzie miał za krótkie rękawy...
Czy można temu zaradzić ?
W przypadku żakietów (marynarek) zakładanych do strojów bardziej sportowych niż eleganckich tak. Należy szukać żakietów z kolorowymi podszewkami, tak, aby istniała możliwość wywinięcia mankietów.
Takie wywinięcie mankietu ma swoją zaletę - ręce wysokiej osoby są długie, a przez takie wywinięcie mankietów można je optycznie skrócić.

W przypadku żakietów zakładanych do eleganckich spódnic czy sukni i sukienek powyższe wywinięcia mankietów nie wchodzą w rachubę. W takim przypadku należy poszukiwać specjalnie szytych i projektowanych żakietów dla wysokich.